Tips til synlighed

Blog/Inspiration/Nyheder: Virksomheder kan kommunikere direkte til kunderne ud fra deres interesser med relevante tekstforfattelser. Med løbende indlæg, der kan øge trafikken til siden, øges troværdigheden af websitet overfor kunden og søgemaskinerne.

Responsivitet: Begrebet dækker over brugervenlighed, når en forbruger tilgår din hjemmeside gennem en bestemt enhed. Hjemmesiden skal kunne tilpasse sig flere enhedstyper – Desktop, Mobil og Tablet.

Hastighed: Det er vigtigt at siden ikke er for tung, da det har en påvirkning af Googles rangering af siden, og et af de typiske punkter hertil er alt for tunge billeder, hvorfor de skal optimeres.

Title-tags: Hver landingsside skal have en unik titel, som også gør sig gældende på indholdet af siden. Titlen er den, der kommer på, når en forespørgsel indtastes på Google.

H-tag: Overskriften skal være angivet som h1-tag og underoverskrifter kan efter vurdering angives som h2 tags, så søgemaskiner som Google kan ”se” strukturen på siden.

Alt-tekst: Denne tekst er en alternativ tekst til billeder, som anvendes på siden. Det gør at Google kan ”læse”, hvad der bliver vist på billedet.

Meta-beskrivelse: Hver enkelt, landingsside som der optimeres på, skal have en meta-beskrivelse, som forklarer et udpluk af indholdet på siden. Det er de ca. 2-3 linjer, som ses, når en forespørgsel er indtastet på Google

Kategori – og Produktbeskrivelser: Alle kategorier og produkter skal have unikke beskrivelser, og de skal formidles ud fra målgruppens søgeadfærd. Det kræver at der er viden om, hvad kunderne søger efter. Beskrivelserne skal være optimerede til det søgeord, der er valgt, men husk på at kommunikationen er rettet mod personer.