Søger du hjælp til synliggøre dit website?

E-handel

Kommunikation med brugere før og efter salget.

Engros

B2B salg eller handel mellem to virksomheder.

Detail

Detailvirksomheder sælger både i butik og på nettet.

Søger du hjælp til hvordan dit website bliver mere synlig på internettet?

Synlighed på internettet er vigtigt for virksomheder, som ønsker at markedsføre sine produkter på bedstevis overfor potentielle kunder.

Det kan være svært og tidskrævende at synliggøre sin hjemmeside på konkurrenceprægede brancher og produkter. Derudover er det vigtigt at have i mente, at kommunikation er forskelligt alt afhængig af målgruppen.

Det er ingen hemmelighed, at forbrugere og erhvervsdrivende altid har en forespørgsel, inden de tager en beslutning. Det handler derfor om at have relevant indhold på hjemmesiden, som skaber værdi for kunden ved, at denne får svar på sin forespørgsel på dit website. Det skaber troværdighed om brandet, styrker dit digitale omdømme og kan resultere i værdifulde konverteringer. Når kunden søger efter et specifikt produkt, så er det vigtigt, at produktbeskrivelsen kommunikerer det, der efterspørges, så din hjemmeside synliggøres.

God tekstforfatning øger synligheden, når forbrugere tilgår din hjemmeside fremfor konkurrentens. Trods den store konkurrence, så er muligheden der for at forbedre kommunikationen på din hjemmeside både med tekster og også brugerens oplevelse af hjemmesiden. Derudover er kommunikationen ikke begrænset til hjemmesiden, men også online tilstedeværelse på sociale medier og gennem e-mailmarkedsføring.

Skab værdi for kunderne med online kommunikation

Kommunikationen skal være omfattende, og det, I ønsker at formidle, skal være fængende.

Kommunikationen i hver tekst skal betragtes ud fra et målgruppesynspunkt. Målgruppens søgeadfærd skal analyseres, så indholdet på hjemmesiden er relevant for de, der har interesse i branchen, erhvervet og produkterne. Dermed øges sandsynligheden for, at der klikkes ind på hjemmesiden. Det er tidskrævende at analysere målgruppens adfærd, og kvalitetstekster til online kommunikation tager tid at udarbejde, men det er en nødvendighed. Et af de væsentlige digitale fodspor, som hver virksomhed har, bygger på ”Hvad siger virksomheden om sig selv?”. I skal mestre at kommunikere korrekt til jeres interessenter, så I bliver valgt fremfor konkurrenten.

Kommunikation er en vigtig disciplin, som kræver vedligeholdelse og løbende optimering af indhold på hjemmesiden, således at placeringen på søgemaskiner som Google rangerer bedre. Virksomheder kan gøre brug af mange værktøjer, som gavner kommunikationen. Det er en svær disciplin, men det har sine fordele, hvorfor I bør undersøge, hvordan I bedst kan kommunikere overfor jeres interessenter.

De forskellige kommunikationsformer er beskrevet med tilknytning til konkrete virksomhedstyper. I kan læse mere om forskellene her på siden og implementere det i jeres kommunikation.